21 Ağustos 2012 Salı

Burma Baklava





Bayram olurda baklava olmazmi dedim ve kollari sivadim,
mutfaga gectim. Bakmayin bu kadar abartigima yufkalari
hazir baklava yufkasi.Malum evde yardim etmek isteyen
ve her elime oklava aldigimda 'bende hamur oynuycam'
diyerek kosusturanlar olunca bu yontem tam bana gore.
Evde kolay, malzemesi gonlunuzce secilmis
temiz ev baklavasi yapmak gayet kolay.Gelelim
tarifine...
MALZEMELER
6 baklava yufkasi
1/2 su bardagi sivi yag
150gr tuzsuz tereyagi
1 su bardagi ince cekilmis ceviz
(fistikta kullanilabilir)
Serbeti icin
3 su bardagi seker
3 su bardagi su
Yarim limon suyu

Yufkalari ikiye bolun ve cevizden  serpistirin
Ince bir oklavaya enine rulo seklinde sarin
Iki uctan sarili haliyle ortaya dogru buzun
Oklavayi dikkatlice cikarin
Ister uzunlamasina dizip tepside diimleyin
 ister 10 cm uzunlugunda
kesip halka sekli vererek tepsiye dizin,

Yaglari tencerede eritin ve kaynama derecesine kadar
isitin.Tepsideki baklavalarin uzerine esit sekilde dokun

250 derecelik firinda kizarana kadar pisirin
Seker ve suyu baska bir tencerede  kaynatin
Kaynayinca limonunu ilave edin
 Serbetini hafif kivamli olacak sekilde hazirlayin.
Serbet sicak tatli soguk olacak sekilde (yada tam tersi )
serbetleyin 2-3 saat dinlendirin.
Afiyet olsun....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder