22 Ağustos 2012 Çarşamba

Zeytinyagli Bamya

Bizim evimizde cok fazla zeytinyagli yemek
pismezdi.Et ve bulgur agirikli sofralarda buyudum.
Ama simdi her yerde her tur yiyecege ulasilabiliyor
Ozellikle buyuk marketler yayginlastikca bu dahada
kolaylasti.Bende yeni yeni genisletiyorum zeytin yagli
tarifleri.Ve bu deneyimleri sizlere paylasiyorum.
Iste bunlardan biri daha....



MALZEMELER
Yarim kilo ayiklanmis bamya(ben dondurulmus kullandim)
1 sogan
2 domates
1 yemek kasigi salca
1/2 cay bardagi zeytinyagi
1,5 su bardagi su
tuz,karabiber

Yagi tencereye alin
Sogani yemeklik dograyin,hafif kavurun
Salcayi ilave edin kavurun,
Bamyalari ekleyin bir kac kez karistirin.
Domatesleri kucuk kupler seklinde dograyip
ilave edin tuz,karabiber ve suyunuda ekleyin
Orta ateste bamyalar pisene kadar agzi kapali olarak
pisirin.(vaktiniz musaitse kisik ateste agir agir pisirin
boylece suyu buharlasip gitmeden yumusacik piser)



2 yorum:

  1. ahhh bende cok severım bamya yemegını ama eşim sevmıyor bu nedenle de yapamıyorum ellerıne sağlık emınım nefıs olmustur

    YanıtlaSil
  2. Sevmekte haklisiniz bende severek pisiriyorum.Aralikli pisirin damak tadi aliskanliktir.Guzel dusuncen icin de tesekkurler.Yiyenler hala hayatta sanirim problem yok :)

    YanıtlaSil