15 Ağustos 2012 Çarşamba

İrmik Helvası

Geleneksel ve bir o kadar da vazgecilmez bir tatlidir
irmik helvasi.Benim esiminde cok begendigi bu tatli
israrla istek aldigi icin evde sikca yapiliyor.
Ben yagsiz kavuruyor sonra yagi katiyorum.
Guzel bir tatli, deneyin....
.


MALZEMELER
1 su bardagi irmik
100 gr margarin
1 su bardagi seker
2 su bardagi su
1/2 bardak iri cekilmis findik
(ben bu sefer findikli yaptim siz fistik yada cevizde
kullanabilirsiniz)

Yapilisi
Seker ve suyu bir kaba alin kaynatin
Kaynayinca altini kapatin.
Irmigi cukur bir tavada yagsiz hafif kahverengi
olana kadar devamli karistirarak kavurun.
Yeterli miktar kavrulunca yagini ilave edin
2-3 dakikada boyle kavurun findiklarini
ilave edin.Son olarak altini kisin ve serbetini
yavas yavas ve karistirarak ilave edin.
Serbetini cekene kadar kisik ateste karistirarak
pisirmeye devam edin.Serbetini cekince ocaktan
alin kapagini kapatip 5-10 dk dinlendirin
Sicak  servis yapin .

4 yorum:

  1. denicem şimdi bakalım nasıl olacak ellerinize saglık :))

    YanıtlaSil
  2. Tesekkurler umarim begenirsiniz esim cok seviyor bu tarifi

    YanıtlaSil
  3. Tarifiniz yapmadan begendim bile :) en kisa zamanda denemek uzere.

    YanıtlaSil